Aankoopstrategie
Het bepalen van de juiste aankoopstrategie is een cruciale stap bij het overnemen van een bedrijf. Een grondige voorbereiding en een weloverwogen aanpak zorgen voor een soepel en succesvol overnameproces.
Meer informatie
Afspraak maken
Kies jouw aankoopstrategie
De aankoopstrategie moet aansluiten bij je beweegredenen en toekomstplannen. Het is daarom essentieel om de juiste richting te kiezen voor je overname.
Het overnemen van een concurrent
Als succesvolle ondernemer houd je de concurrentie goed in de gaten, want er valt veel te leren van de sterke punten van je concurrenten. Het overnemen van een concurrent kan echter nog meer voordelen bieden. Hiermee versterk je je marktpositie en creëer je synergievoordelen, terwijl je tegelijkertijd de concurrentie vermindert.
Een bedrijf uit een andere branche overnemen
Als je je huidige onderneming wilt uitbreiden naar een nieuwe markt, kan het overnemen van een bedrijf binnen die markt een slimme zet zijn. Nieuwe markten hebben vaak hoge toetredingsdrempels, maar door een bestaand bedrijf over te nemen, hoef je niet vanaf nul te beginnen. Zo vermijd je de strijd om klanten, omzet, en marktaandeel.
Starten als ondernemer
Naast een strategische overname kun je ook kiezen voor een management buy-in (MBI). Hierbij neem je als externe manager of ondernemer een bedrijf over waar je eerder niet bij betrokken was. Dit kan op eigen kracht of samen met andere externe partij zoals een investeringsmaatschappij.
Door de juiste aankoopstrategie te kiezen en een uitgebreid koopprofiel op te stellen, zet je stap voor stap koers richting het verwezenlijken van je ondernemersdroom. Het team van Vencap bestaat uit ondernemers die hun eigen bedrijf met succes hebben aangekocht. Met onze ondernemende aanpak realiseren wij het beste resultaat bij het kopen van een bedrijf.
Vragen, of wil je meer weten over de juiste aankoopstrategie voor jou?
Vraag makkelijk een online gesprek aan met een van onze experts. We kijken ernaar uit om samen met jou nieuwe mogelijkheden te ontdekken.